____________________________________________________________

Blogger Tips and TricksLatest Tips For BloggersBlogger Tricks

poniedziałek, 5 maja 2014

Jak zrobić ciemną mapę w edytorze map w Transformice?

Cześć myszki!
Chcę pokazać wam kod, który pozwala na stworzenie w edytorze map zaciemnionej mapy. W Transformice jest to rzadko używana opcja, właściwie to kojarzę tylko jedną mapkę z pokoju vanilla z takim mrokiem.




W edytorze map wchodzimy w zakładkę  "Zapisz/Wczytaj/Testuj".
W miejscu zaznaczonym na czerwono (obrazek wyżej),
wpiszcie ten kod i kliknijcie "Wczytaj" :
<C><P N="1" /><Z><S /><D /><O /></Z></C>




Gotowe!
Efekt zaciemnionej mapki jest widoczny dopiero wtedy,
gdy wybierzemy opcję "Zatwierdź mapę".


Ps. Skończył się dziś ewent Wielkanocny, ile jaj udało wam się zebrać? ;)

57 komentarzy:

  1. Dzięki za tą notke, i zebrałam 40 jajek :D
    Kinitara

    OdpowiedzUsuń
  2. Przydatny post;) a jajek to zabardzo nie zbieralem i mam tylko 5 :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To sobie idealnie na odznakę uzbierałeś :D

      Usuń
    2. Wlasnie oto mi chodzilo zeby mial odzake :)

      Usuń
  3. Tylko 16 jajek zebrała. Fajny post i bardzo przydatny ;D
    Namalisu

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pomyłka mam 19 jajek, a nie 16 ;D
      Namalisu

      Usuń
    2. Ja niezebrałam ani jednego jajka

      Usuń
  4. 13 ;-; najgorszy event , nie licząc walentynkowego :(
    A notka przydatna, nie zastanawiałam się nad tym nigdy :)
    Polishjulia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dodajcie do zakładki instrukcje>edytor map ;)
      Polishjulia

      Usuń
    2. Już dodane ;) Też nie podobał mi się ten ewent, jajka zbierało się strasznie trudno - kto pierwszy ten lepszy - i na dodatek nie można było za nie kupować przedmiotów, tylko za sery bądź truskawki ...

      Usuń
    3. E tam, każdy mógł zdobyć każde jajko, tylko faktycznie trudno je było znaleźć. Event średni, a ten na dzień dziecka był kompletną porażką. Mając 24 flagi nic nie dostałem, bo w momencie gdy to uzbierałem istniał jeszcze bug z title Elfette. Tak to jest, jak gracze chcą zrobić coś fajnego. Nowe drzewko pewnie tak samo jak event stanie się klapą.

      Usuń
    4. Zapomniałem dodać - 100 jajek zdobyte. :)

      Usuń
    5. To świetny wynik, ja na cały ewent - ale muszę dodać, że na prawdę mało grałam - zebrałam 6 jajek ;) W to drzewko wierzę, bo pomysły są nasze, ale realizacja adminów, mam nadzieję, że mądrze wybiorą spośród nadesłanych propozycji. Mi się bardzo spodobał pomysł pewnego gracza - możliwość "zamrażania" myszy na pewien czas i budowania w spokoju.

      Usuń
  5. i sie udalo zebrac 64 jajka
    Kamikuu

    OdpowiedzUsuń
  6. Elffka!!! Jest nowa odznaka! Z kupienie futra liska!!!!!!

    OdpowiedzUsuń
  7. Jest nowa odznaka wiesz? Kupisz futro lisa i ją dostajesz (tak jak tygrysa pantery tukana itp) :D
    Ewelax

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Serio? Niewiedziałam a ilel futerko?

      Usuń
    2. Dziękuje za info :D

      Usuń
    3. Ja mam 9 jajek Trochę Mało

      Usuń
  8. 18 :3. Przydatna notka, lecz w chayce sie nie przyda. Chyba że na wyścigi.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No właśnie taki mało przydatny kod, ja go w planach nie mam użyć, ale znać warto ;)

      Usuń
  9. w mojim edytorze map dzieją sie dziwne rzeczy! grunty wyglądają jak prostokąt odpisz co się dzije!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kliknij w kluczyk (ustawienia w tfm) i odznacz opcję "Activate minimalistic mode" ;)

      Usuń
  10. 69 jajek :s
    Narpos

    OdpowiedzUsuń
  11. 123 jaj.
    Po 100 przestałam się uganiać za eventami. ^^'

    OdpowiedzUsuń
  12. ja zebrałem 38 jajek

    OdpowiedzUsuń
  13. ps mój nick na transformice to Olisza

    OdpowiedzUsuń
  14. Nazywam sie na TFM Juzkalul... Kiedy bedzie.mozna zmienic nazwe bo mam okrponom. Blog 5/5 mi sie udalo zebrac 11 ale to durne bo nie da sie nic kupic chyba ze dostaje odznake ale co za to mam?? NIC!!! Heuheu

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie wiemy, w dalszej lub bliższej przyszłości, ale sama zapowiedź, że będzie można to już bardzo wiele! Nie spodziewałam się, że admini wprowadzą kiedykolwiek taką możliwość :D

      Usuń
  15. mi 199 łeee tylko jednego zbrakło ;(

    OdpowiedzUsuń
  16. A mam pytanie: jak się kupuje kartę sim z lądowaniem na np 5 zł to rodzice mogą to zobaczyć?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jest to gdzieś zapisane? Na jakieś stronie internetowej lub w komórce? A i nie z lądowaniem tylko z doładowaniem na 5 zł. Chce troski !!!!!!!!!!!!

      Usuń
  17. z góra 70 minimum 60 nie pamiętam dokładnie :(

    OdpowiedzUsuń
  18. dawno nie czytalem postuw Elffki i mysle ze ten na pewno ci sie udal. przydatny jak sie hce kogos wystraszyc mapkom w kturej nie ma cienia. jajek zebralem hyba 5. powodzenia w dalszych postach Elffko. i sorka za orto

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ten post akurat nie jest mojego autorstwa ale dziękuje za miłe słowa :) Co do ortografii, to radzę zainstalować przeglądarkę która podkreśla błędy ;D

      Usuń
  19. Ja ledwo zebrałem 27 jaj D: A ogólnie nota fajna, przyda się na przyszłość
    ~Sknerek

    OdpowiedzUsuń
  20. Ja zebrałam 72 jajka :3. Super notka, z pewnością skorzystam. A dałoby się zrobić notkę "Jak stworzyć mapkę bootcamp"? Pliss :<
    ~Saardynkaa

    OdpowiedzUsuń
  21. a jak się wyłącza tom ciemnom mape i zebrałem z 11 jajek

    OdpowiedzUsuń
  22. a wiesz może jak zrobić mapkę długa i jednocześnie ciemna?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chyba musisz wkleić kod na długą mapkę i na ciemną ;p Spróbuj, tylko sugeruję xDDD
      - Truskaffka (FunMice)

      Usuń
  23. ja zebrałem 35 jajek i mam obydwie Odznaki

    OdpowiedzUsuń
  24. Ej czy mogę dołączyć jako nowa autorka tego bloga? :(

    OdpowiedzUsuń
  25. Miałem 59 jajek *U*

    OdpowiedzUsuń
  26. Mam pomysł na nowy post: może zrobicie post o tym, jak zrobić windę w edytorze map?
    Perriemysz

    OdpowiedzUsuń
  27. dzięki [/img]http://fc00.deviantart.net/fs70/f/2012/117/c/3/lazor_gun_by_nifaranfierying-d4xpnjr.gif[/img]

    OdpowiedzUsuń
  28. dzięki przydatne ale jak zrobić mapke żeby (chodziła) w dół i w góre ?


    Paulaferbi

    OdpowiedzUsuń
  29. przydatne a o jajka chodzi to uzbierałam 400

    OdpowiedzUsuń
  30. A czy da się zrobić szerszą i wyższą mapę z tym ciemnym czymś?

    OdpowiedzUsuń