____________________________________________________________

Blogger Tips and TricksLatest Tips For BloggersBlogger Tricks

niedziela, 27 kwietnia 2014

Wiosenna odsłona bloga i KONKURS!



   Hej myszki! Za naszymi oknami wiosna szaleje już na całego - świeci słońce, rośliny rozkwitają, a ptaki wesoło podgwizdują wijąc gniazda na drzewach - świat promienieje! Ta wspaniała atmosfera udziela się każdemu z nas i chciałam aby także była wyczuwalna na blogu, więc zdecydowałam się na zmianę szablonu. Może nie mieni się on barwami tęczy tak jak kwiaty zdobiące łąki, ale postawiłam na minimalizm, zbyt dużo barw dałoby zbyt pstrokaty efekt. Dodałam do bloga także pewien ciekawy dodatek - wyświetlacz slajdów z wybranymi notkami. Ułatwi on przeglądanie treści, bo te najważniejsze i aktualne zawsze będą w nim pod ręką. Także takie małe wiosenne porządki zrobiłam ;) 

   Dawno tu się nic ciekawego nie działo, a obiecałam konkurs i widzę, że nadszedł idealny moment aby go zorganizować. Chciałam wam podziękować za tak liczne odwiedziny bloga, za udzielanie się w komentarzach i za to, że pokazujecie nam, że warto go tworzyć - nic tak nie cieszy bloggera jak zaangażowanie czytelników. Liczba obserwatorów dobije niebawem setki, a liczba lubiących nas na blogowym fanpage wkrótce osiągnie 400 like - za to także chciałam podziękować :) Także specjalnie dla Was przygotowałam konkurs!



KONKURS FOTOGRAFICZNY

Temat: "4 pory roku na Transformice"

Waszym zadaniem jest wykazać się wyobraźnią - wejdźcie na transformice, przygotujcie odpowiednie mapki i stwórzcie zdjęcia, które zobrazują jak przemija każda z 4 pór roku w grze. Do każdej pory roku trzeba nadesłać po dwa zdjęcia, czyli ogólnie trzeba zrobić ich 8. Moim zdaniem jest to łatwe zadanie - każdy z tych okresów ma swoje specyficzne wydarzenie - zimą jest ewent Bożonarodzeniowy, wiosną ewent wielkanocny i walentynkowy, latem ewent rybny, a jesienią ewent Halloween. Autorki bloga także mogą wziąć udział w konkursie.

Jak robić zdjęcia w Transformice? 
Tych, którzy nie potrafią, zapraszam do przeczytania tej notki: ZOBACZ
Zdjęcia w Transformice to po prostu ładne ujęcia screenów z gry, można je robić w przybliżeniu, tak jak to pokazałam w linku wyżej, ale ładne są i takie z oddali. 

Jak wysłać swoje prace?
Komplet 8 zdjęć - czyli po 2 zdjęcia do każdej pory roku, wysyłacie z swoim nickiem na mój e-mail:
elffka.tfm@gmail.com

Do kiedy można wysyłać zdjęcia na konkurs?
Macie dwa tygodnie na stworzenie i wysłanie zdjęć, do 11 maja.

Co można wygrać?
Nagroda dla autora najlepszego kompletu zdjęć to 137 truskawek.

W jaki sposób wyłonię zwycięzce?
Ankieta / osobiście ocenie - czas pokaże.

EDIT: Dodatkowe informacje:

  • Można zrobić zdjęcia na podróbach TFM (dzięki temu każdy będzie miał równe szanse, bo będzie dysponować taką samą ilością serów i truskawek potrzebnych do stworzenia stroju do fotografii)
  • Można obramować zdjęcia, a nawet dodać do nich jakiś komentarz
  • Zdjęcia robicie na zaprojektowanych osobiście mapkach


Powodzenia!

81 komentarzy:

  1. Nie rozumiem zbytnio. Mam zrobic mapke.i co na niej ? To co związane z kazda z por ? Czy cos innrgo XD

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Najlepiej zrobić kilka własnych mapek plemiennych w edytorze, samemu je zaprojektować tak aby stworzyć na nich scenerie do zdjęć. W edytorze map masz do dyspozycji takie obiekty jak choinka, prezenty, ozdoby Halloweenowe itp. - przy ich użyciu można zaprojektować tło do zdjęcia każdej z 4 pór roku. Gdy masz już mapkę, to załaduj ją w plemieniu i ze znajomymi strzelaj zdjęcia - jak robić zdjęcia opisałam tutaj:
      http://myszki-z-transformice.blogspot.com/2014/02/jak-zrobic-zdjecie-myszek-w-transformice.html
      W notce jest zdjęcie z przybliżeniem, ale nie trzeba przybliżać - to ma być twój pomysł i koncepcja. Ogólnie mówiąc, robienie zdjęć na tfm to po prostu robienie screenów :) Jak moja instrukcja do ciebie nie przemawia wpisz w google: "Jak zrobić screena"

      Usuń
  2. czy do zdjęć można robić ramki bo mam fajne pomysły ale nie wiem czy można je robić

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czemu nie ;) Ocenie głównie będą podlegać zdjęcia, ale odpowiednio dobrana ramka może zadziałać na plus, dopełnic je, podkreślić, moim zdaniem świetny pomysł.

      Usuń
    2. Elffka mam pytanie: Jak zrobić taki profil Elffka? bo wiesz ja mam tfm i chce się nazwać tak jak ty tylko że no wiesz tak jak w transformice... prosze pomuż :C

      Usuń
    3. Chcesz tutaj na blogu móc podpisywać się w komentarzu swoim nickiem i włanym obrazkiem? Załóż konto np. na gmail.com - po prostu musisz posiadać swoje konto w jednej z usług google i przy jego użyciu zalogować się przed napisaniem komentarza :)

      Usuń
  3. W końcu Elffka napisałaś =D Brakowało Nam Ciebie =D
    Pozdrawiam
    czesciczolem

    OdpowiedzUsuń
  4. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  5. A na zdjęciu mogę być sama? Np jako szman? A tak wgląd to jak zrobić żeby inne myszki mogły wchodzić na moja mapke ?
    Namalisu

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Proponuje robić zdjęcia w chatce plemiennej bądź w pokoju utility ;)

      Usuń
    2. I tak - to mogą być zdjęcia tylko z tobą lub w grupie z przyjaciółmi, jaki tam tylko pomysł ci przyjdzie.

      Usuń
    3. A jak zrobić zdjęcia w pokoju utility? Tam od razu jest room jakiś np kanapy fotele stół łóżko itd. Tan mogę tylko rysować być lampę i różne rzeczy... Ale mapki z tego nie stworzenie tak sama....

      Usuń
    4. Chodzi o to, że na utility masz możliwość wgrania zrobionej przez siebie mapki - jest na to specjalna komenda:

      !map @(kod) - pozwala załadować w pokoju mapkę, której kod wpiszecie

      Usuń
  6. Sory niwie wgląd tylko wgl XD
    Namalisu

    OdpowiedzUsuń
  7. Mam jeszcze jedno pytanie. Czy zdj można robić na podrobie TFM??? Bo ja znam taka podrobe co na początek dostaje się chyba 99999 serów i tyle samo truskow , a chciałabym sobie dobrać np strój do każdej z por roku XD ta podrobe tylko się od transformice różni ilością serów XD
    Namalisu

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Podoba to heromice np ale jest jeszcze wiele innych podrobek ;-)
      Namalisu

      Usuń
    2. Nie mam nic przeciwko ;)

      Usuń
  8. A to ma być taka mapka z serem, szamem itd?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Obojętnie jaką mapkę użyjesz, oceniane będą ujęcia i to czy trafnie przedstawiają porę roku.

      Usuń
  9. a czy ja na tej mapce musze byc widoczna?????
    Namalisu

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie musisz być na każdym, ale kilka zdjęć zrób ze swoją myszką.

      Usuń
  10. czy ja też mogłabym wziąć udział? Proszę :(

    OdpowiedzUsuń
  11. A to maja być zdjęcia osobno czyyy..? posklejane ? czy bez roznicy?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Możesz posklejać, ale ma być widoczna granica pomiędzy osobnymi zdjęciami.

      Usuń
  12. Ej jak podobają moje zdjęcia? Wczoraj wysłałam jako Kosiamisia adres blogdlagraczytransformice@onet.pl

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Każda nadesłana praca jest ładna na swój sposób ;)

      Usuń
    2. Ale czy to ma znaczenie czy to na podróbce tfm czy na zwykłych? Bo nie wiem czy nie zrobić jeszcze raz na podróbce aby strój był ładniejszy. Czy strój się nie liczy?

      Usuń
    3. Dla mnie to bez różnicy gdzie zrobiłaś, zezwolilam na podróbkę ze względu na strój tak jak to napisałam w notce. Jeśli twoja myszka znajduje się na zdjęciu to jej ubiór też wpływa na ocenę pracy, na pewno zdjęcie z dobranym strojem pod pore roku lepiej się prezentuje niż takie w którym nie ma zaplanowanego odpowiedniego ubioru ;)

      Usuń
  13. Ja nie mogę wejść na ten rom utility . Cały czas wyskakuje mi mała bez myszkę tylko ja jestem jako szaman i żadna komenda nie działa :( noego wiem jak tam wejść a wszystko napewno wpisuje poprawnie........... I jako zdjrcia w chatce plemienia? Nie rozumiem.......... A tak wgl to jak zapisać mąkę żeby mogły wchodzić na nią inne myszki? Bo np jak testuje mapke to jestem jako szaman i mam takie kółko lekko przezroczyste i dwie kreski na moim szaman. Nie wiem jak to wyłączyć żeby było normalnie i nie umiem zapisać mapki żeby inne myszki też mogły na nią wchodzić......
    Namalisu

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tego się nie wyłącza... Jak chcesz zapisać to musisz być w plemieniu i mieć rangę w plemieniu "Zmieniać chatki plemienne transformice"
      wtedy jak masz serki (chodź 40) możesz exportować mapkę.
      Wtedy wyskakuje Ci kod, zapisujesz go sobie i potem wchodzisz w /room #utility0[Twójnick] i wpisujesz !map [kod twojej mapy]

      Usuń
    2. Jak masz problem z tym utility to skorzystaj z mapki plemiennej.
      Stwórz mapkę do zdjęć w edytorze map i wybierz opcję "eksportuj jako mapka plemienna" i skopiuj powstały kod mapy. Następnie wejdź do plemienia i sprawdź czy twoja ranga pozwala ci na zmienianie chatek plemiennych. Jeśli nie masz takiej możliwości, poproś zarządających plemieniem aby dali ci to upoważnienie, chociaż na jeden dzień, bo potrzebujesz tego aby wziąć udział w konkursie ;) Wtedy wczytaj w plemieniu kod stworzonej mapki i zaproś znajomych do chatki plemiennej - możecie już robić zdjęcia.

      Właściwie napisałam to samo co Kosiamisia, ale innymi słowami, może komentarz którejś z nas wyjaśni ci sprawę ;D

      Usuń
  14. Sorki za literowki ......
    Namalisu

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Każdemu się zadarza, mi przeglądarka podkreśla błędy co uwielbiam ;))

      Usuń
  15. Czy mogę zrobić pracę w formie filmiku? Wstawię to na yt Mój nick to: DarkieTFM :3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Twój zaproponowany sposób prezentacji pracy strasznie odbiega od koncepcji konkursu - to konkurs fotograficzny i raczej bym wolała dostać obrazki. Możemy się umówić tak, że stworzysz ten filmik dodatkowo, a na e-mail wyślesz zwyczajne zdjęcia tak jak inni ;)

      Usuń
    2. bardziej chodziło mi o pokaz slajdów :) ale wolę ci wysłać xD

      Usuń
  16. Odpowiedzi
    1. Zrobię na TFM, więc mam nadzieję że to też będzie brane pod uwagę

      Usuń
    2. W takim razie ludzie robiący screeny na podróbce mają mniejsze szanse? Czy to uczciwe?

      Usuń
    3. Nie wpływa to na ocenę - napisałam, że nie mam nic przeciwko ;)

      Usuń
  17. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  18. A jak wyslac na email???? Prosze powiedz .... Bardzo fajny blog :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Musisz posiadać własny e-mail, załórz go na przykład tu: gmail.com
      Wtedy wystarczy stworzyć nowy list, w załączniku zamieścić zdjęcia i wysłać je na mój e-mail. Jeśli nie potrafisz poproś kogoś starszego o pomoc ;)

      Usuń
  19. Czyli mam zrobić mapki do każdych pór roku i w nich eventach własnym sposobem?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No miej więcej tak, ale mapki tłem do zdjęć, to zdjęcia podlegają ocenie, a nie mapki. Źle zrozumiałaś koncepcje konkursu ;)

      Na tych zdjęciach nie muszą być ewenty - mają to być ujęcia przedstawiające porę roku.

      Usuń
  20. Wspaniały pomysł na konkurs, Elffko. Chciałam tylko się spytać do kiedy on trwa oraz chciałam się zgłosić. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj wybacz, nie przeczytałam do końca. ;D Do 11 maja, ok. xD
      Serafinqa

      Usuń
  21. Elffko, mam pytanko.. A mianowicie, to robić 2 screeny z jednej mapki np. wiosennej, czy robić po dwie mapki do jednej kategorii i do każdej z nich po jednym screenie, bo nie rozumiem?
    Serafinqa

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. 2 screeny wiosny, 2 screeny lata, 2 screeny jesieni i 2 screeny zimy. To wszystko do nich wysyłasz :3

      Usuń
    2. Głowna zasada to do każdej pory roku po dwa różne screeny. Czyli tworzysz mapkę z tłem do każdego zdjęcia i tyle :) Na jednej mapce mogą być tła do kilku zdjęć.

      Usuń
    3. Większość osób robi tak, że do każdego screena tworzy osobą mapkę.

      Usuń
  22. A ten obrazek to może być tylko wycinek mapy czy musi być pokazana cała mapka?
    ~Saardynkaa

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Obojętnie - oceniam efekt końcowy czyli zdjęcie.

      Usuń
  23. Można robić w 2 autorów??

    OdpowiedzUsuń

  24. A czy mapę trzeba zatwierdzać ???

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie, wystarczy eksportować jako chatka plemienna.

      Usuń
  25. przysłałem zdjęcia! podpis wzajemny

    OdpowiedzUsuń
  26. Nie musi nawiązywać do eventu??

    OdpowiedzUsuń
  27. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  28. Jak dla mnie dawanie ramek, gadżetów itp. jest troche nie w temacie bo to konkurs FOTOGRAFICZNY a nie informatyczny :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niby tak, ale z drugiej strony co to za problem zrobić w paintcie najprostszą prostą ramkę z paru prostokątów ;) Tak jak pisałam głównie oceniam zdjęcie, więc się nie martw, ta ramka gdzieś dalej w tle pozostaje, a zresztą chyba nikt nie zrobił w końcu tej ramki.

      Usuń
  29. Można komuś zrobić zdjęcia? Bo u mnie w wiosennym nie mam za dużo itemów i chcę koleżanki jedno zdjęcie.

    OdpowiedzUsuń
  30. A można zrobić więcej screenów niż 2 do jednej pory roku? Ale tak, żeby 1 screen do jednej mapy, np. "Wiosna - Dzień , Wiosna - Wieczór, Wiosna - Noc. " itp. ?
    Bo lubię robić coś dłużej i lepiej, niż trzeba, ale i tak przegrywam, lecz fajnie jest takie coś tworzyć ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Świetnie, że się starasz i chcesz zrobić więcej, z chęcią bym zobaczyła twoje pomysły, ale to byłoby nie fair względem innych uczestników gdybym się zgodziła :/ Każdy uczestnik - 8 zdjęć - jak bym miała cie potraktować z twoimi nadprogramowym fotkami, wybrać najładniejsze? No nie byłoby to ok ;)

      Usuń
  31. Pytanko: To na 100% nie będzie po znajomości?

    OdpowiedzUsuń
  32. A dlaczego po dwa zdjęcia? :3

    OdpowiedzUsuń
  33. Czy przewidujesz już, kiedy będą wyniki?

    OdpowiedzUsuń
  34. ja przysłałem zdjęcia!

    OdpowiedzUsuń
  35. Skąd bierzesz te zdjęcia? :o

    OdpowiedzUsuń