____________________________________________________________

Blogger Tips and TricksLatest Tips For BloggersBlogger Tricks

sobota, 4 stycznia 2014

Poradnik: Umiejętności szamana w Transformice cz.3 "Mechanik"


Cześć myszki! Długo zbierałam się do napisania notki o tym szamanie, bo jego umiejętności nie przypadły mi do gustu. W porównaniu do innych drzewek ten zestaw jest trochę nudny. Nie mamy w nim umiejętności, które dodają coś "szałowego" w sposobie ratowania myszy. Znajdziemy w nim parę perełek, ale nie dają one takiej przyjemności z gry jak na przykład ożywanie poległych myszek przez duchowego przewodnika. Moim zdaniem szamana Mechanika powinni wybrać gracze, którzy są kreatywni i w byciu szamanem, nie widzą tylko potrzeby doprowadzenia myszy do sera, ale także frajdę w tworzeniu nowych innowacyjnych budowli. Jest to najrzadziej wybierane drzewko i wcale się nie dziwię z tego powodu.

Piiiłkiii! - Przywołuje X piłek więcej - W praktyce przydaje się głównie do trolowania - można w krótkim czasie przywołać ogromne ilości piłek, więc jeśli kiedykolwiek marzyło ci się zasypać całą planszę piłkami teraz to jest możliwe, dzięki tej umiejętności ;) Zamiast jednej piłki, pojawia się tyle, ile przeznaczysz punktów na tą umiejętność. Do pomagania myszom jest całkowicie bezużyteczna, ewentualnie widzę ją na survivorze, jako sposób na wywołania zamieszanie na mapie. Ogólnie radzę pominąć, chyba, że macie jakąś koncepcję na użycie tych piłek.
Starożytny Duch - Zwiększa zasięg działania ducha o X% - Zwiększa zasięg, w którym użyty duch będzie działać na myszy, jednak w praktyce jest to minimalna, wręcz niewidoczna różnica. Kolejna nijaka umiejętność, która nie pomaga w byciu szamanem. Czy dacie początkowe punkty w Piłki czy w Starożytnego Ducha, tak samo mały jest z tego pożytek ;)
Lodowa deska - Przywołuje lodową deskę - Umiejętność umożliwia przywołanie niewielkiej lodowej deski 5 razy - to coś dla lubiących poeksperymentować przy szamanowaniu i chcących ulepszyć swoje budowle. Dla początkujących graczy ta umiejętność mało wnosi, bo niezbyt pomaga, tylko rozszerza możliwości. Zresztą rzadko widzę aby ktoś jej używał, zazwyczaj gracze decydują się na tradycyjne rozwiązania - czyli budują ze zwyczajnych desek, nawet jeśli graja mechanikiem ;)
Super kowadło - Zwiększa masę kowadeł o X% - Gdy widzę kowadło w ekwipunku szamana od razu przychodzi mi na myśl tragiczny widok nowo-myszy która próbuje złożyć jakąś budowle przy ich pomocy. Zastosowanie super ciężkich kowadeł widzę głównie w takiej nieciekawej opcji ;) Jest taka mapka na roomie vanilla, gdzie leci się w zamkniętym balonie i po zebraniu przez myszy sera trzeba obniżyć lot - to taka jedna z niewielu sytuacji gdzie może się to przydać. Kolejna umiejętność, która jest tylko dla tych, którzy widzą w niej jakąś możliwość wykorzystania - ja do tych osób nie należę.

Ciężka artyleria - Zwiększa masę kuli armatniej o X% - No cóż, taka kula to na prawdę mocny argument ;) Ma bardzo silne uderzenie i gdy chociaż zahaczy o myszkę, silnie nią wybija. Wspaniała broń do wykorzystania na survivorze do zrzucania myszy - takich kul unika się o wiele trudniej, niż tradycyjnych. Na tradycyjnych mapkach jest to nie przydatne, ale za to plusuje właśnie na survivorze :)
Czokodeska - Przywołuje czekoladową deskę - Dzięki umiejętności, możemy przywołać 5 razy niewielką czekoladową deskę. Po tej desce łatwo się wspinać oraz ma bardzo dobrą przyczepność - w tym jest jej główny potencjał przy tworzeniu budowli. Tak jak lodowa deska, jest rzeczą dla osób lubiących kombinować przy byciu szamanem.
Stabilna runa - Przywołuje nieobracalną runę - Runa, która leci w jednym, konkretnym, wybranym kierunku i go nigdy nie zmieni. Tak myślałam chwilę i nie widzę sytuacji kiedy byłoby to na prawdę przydatne przy pomaganiu myszkom. Coś dla miłośników konstruowania i eksperymentowania, na pewno da się coś interesującego, przy jej pomocy uzyskać ;)
Opływowe baloniki - Zwiększa szybkość balonów o X% - Fajna rzecz, balony śmigają jak szalone w górę :D Często się zdarza, że trzeba jakąś myszkę dopomóc balonem i wtedy szybkie balony są jak znalazł! To taka pierwsza na prawdę przydatna umiejętność szamana mechanika.
Zły duch - Przywołuje przyciągającego wszystko ducha - Umiejętność "Zły duch" działa jak znany nam dobrze zwyczajny duch, ale zamiast odpychać, przyciąga do siebie wszystko z najbliższej okolicy. Miałam problem z uaktywnieniem jego, ale okazało się to całkowicie banalne. Gdy wybierzecie zwykłego ducha kliknijcie spacje - stanie się ''zły'' i zmieni kolor na różowy. Do góry tym nikogo nie przyciągniecie, niestety ma za słabą moc. Można dzięki niemu przesuwać myszy po poziomie, ale to i zwyczajny duch potrafi. Szału nie ma ;)
Mistrz przywoływacz - Zwiększa szybkość przywoływania o X% - Umiejętność pozwala nam szybciej przywoływać, jednak aby zobaczyć jakąkolwiek różnicę i to na dodatek niewielką, trzeba w to wrzucić całe 5 punktów. Mam mieszane odczucia do niej, szybciej budujemy więc gra się trochę lepiej, ale gdyby porównać tą umiejętność do tych z innych drzewek, jest to takie małe nic. 
Błyskawiczne baloniki - Pierwsze przywołane balony (X balonów) pojawiają się natychmiast po rozpoczęciu przywoływania - Dzięki tej umiejętności, w zależności od ilości przeznaczonych na nią punktów, możemy przywołać od 1 do 5 balonów, które pojawią się natychmiast - zostanie pominięta animacja przywoływania. Myślę, że jest to dobra rzecz do wykorzystania w jakiś awaryjnych sytuacjach ;) Balony zazwyczaj daje się pod koniec rundy myszkom, które nie dają sobie rady, więc w takich sytuacjach szybko latające (dzięki umiejętności opływowe baloniki) i na dodatek błyskawicznie pojawiające się baloniki mechanika zaoszczędzą wam sporo czasu. Pomocne, gdy jako szaman chcesz dać sobie balonika, bo pojawia się on od razu i inne myszy nie mają czasu aby dobiegnąć i go ukraść go dla siebie.
Owieczka - Przywołuje wybuchającą owieczkę - Głównym atutem tej umiejętności jest możliwość przywołania dwa razy uroczej, beztrosko biegnącej przed siebie owieczki ;3 Teoretycznie, jest to narzędzie zagłady, które wystrzela myszy z mapy, ale przecież wystarczy odejść od niej na niewielką odległość i już nam nie zagraża ... Tak więc na survivorze wiele dzięki owieczce nie zawojujecie, sprytniejsze myszy po prostu od niej uciekną, no ale trzeba przyznać, że zrobi trochę zamieszania na mapie, co na pewno pomoże zrzucać graczy. Na zwykłych roomach to raczej obiekt do trollingu, a nie ratowania mysz, ale wykupić można, bo to tylko 1 punkt, a daje tyle zabawy ;)
Szaman demolka - Usuwa przywołany obiekt. Można użyć X razy - Moim zdaniem, jest to najlepsza umiejętność, jaką możemy uzyskać poprzez inwestowanie punktów w szamana mechanika. Z "Szamanem demolką" jeśli zdarzy ci się postawić deskę w złym miejscu, możesz ją usunąć i spróbować jeszcze raz przywołać. Umiejętność idealna do mapek z dwoma szamanami, na których blokuje się nawzajem norki w walce o savy i dochodzi nawet do sytuacji gdzie obie są zabite skrzyniami - jeśli masz szamana demolkę da się to jeszcze odwrócić :)  Na Transformice budowle często się bugują i przestawiają, więc nawet jeśli dobrze budujesz, twoje starania mogą spełznąć na niczym - wtedy z pomocą także przychodzi ta umiejętność. Można całkowicie przerobić budowle, przy jej pomocy. Przy używaniu umiejętności trzeba uważać, bo jeśli zlikwidujecie nieodpowiednią deskę, budowla może się rozpaść. Warto na nią przeznaczyć parę punktów. Umiejętność opisałam przytaczając przykład deski, ale oczywiście działa ona na wszystkie obiekty szamana, tak jak zresztą iluzjonista.
Iluzjonista - Zamienia normalne obiekty w przezroczyste, a  przezroczyste w normalne. Można użyć X razy - Kolejna "najlepsza" umiejętność szamana mechanika - wraz z szamanem demolką pozwala na swobodne budowanie, bez stresu, że jakiś twój błąd czy bug gry zniszczy budowlę. Mogłabym o niej powiedzieć wszystko to, co napisałam wyżej o szamanie demolce. Dużym plusem Iluzjonisty jest fakt, że nie usuwa deski, ale robi ją niewidzialną, więc nie ma zagrożenia, że budowla się rozpadnie. Wydanie kilku punktów na tą umiejętność to po prostu obowiązek.
Sokoli wzrok - Zwiększa zasięg przywoływania o 30% - Dzięki sokolemu wzrokowi, mamy większy zasięg wokół siebie w którym możemy przywoływać szamańskie obiekty. Przygotowałam obrazek, na którym widać o ile zwiększone są nasze możliwości:
Dobra umiejętność, ten niewielki obszar o który powiększone jest przywoływanie, na prawdę ułatwia budowanie.


Szaman mechanik nie zrobił na mnie specjalnego wrażenia, bo ma za dużo nijakich umiejętności w porównaniu do reszty drzewek, ale warto go wybrać dla tych trzech ostatnich umiejętności - iluzjonista, sokoli wzrok, szaman demolka - są one nieocenioną pomocą przy budowaniu. Nie stworzyłam proponowanego rozstawu punktów, bo raczej tutaj każdy rozda je według uznania - poszczególne moce mają przydatność do dyskusji - czyli jeden uzna daną umiejętność za fajną, bo mu się przyda do tworzenia, a drugi pominie, bo wie, że nie będzie jej używać ;) Jeśli masz problemy z budowaniem, nie jest to drzewko dla ciebie, umiejętności które w nim są zawarte to raczej takie wspomagacze dla osób które potrafią być szamanem.

42 komentarze:

  1. Żeby wykorzystać Złego Ducha, trzeba wziąć zwykłego ducha i wcisnąć spację ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A i bardzo dziękuję że chciało Ci się to pisać, odwaliłaś kawał dobrej roboty :)

      Usuń
    2. Dziękuje za docenienie i informacje - zaraz zaktualizuje notkę ;)

      Usuń
    3. A co to duch? bo ja niewiele gram jako szm częściej na racingu

      Usuń
    4. SUPER HACK DO TRANSFORMICE ----> http://freehackpl.com/transformice-hack/

      Usuń
  2. Mi też to drzewko specjalnie do gustu nie przypadło. Nie widzę w nim większej pomocy podczas bycia szamanem :C

    OdpowiedzUsuń
  3. Dasz jeszcze screena całego drzewka, tak jak inne ? ;/

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie, nie i jeszcze raz nie dla tego drzewka umiejętności. Po co tracić na nią punkty, skoro mamy lepsze drzewka dzięki którym możemy np. odradzać myszki, bądź powrócić jednorazowo na mapę? Dla mnie też nieprzydatna, już wolę sobie napełnić całego Władcę Wiatru, niż dostać lodowe deski.

    :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Miałam na początku wziąć to drzewko. Szczęście, że wzięłam duchowego przewodnika

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja się teraz za nie wezmę, skończyłam już Duchowego Przewodnika i Władcę Wiatru xd

    OdpowiedzUsuń
  7. Marne to drzewko mechanika :/Dobrze, ze wybralam innnego :P

    OdpowiedzUsuń
  8. Dzięki za ten poradnik ;) Już niedługo zabiorę się za realizowanie tego drzewka;)
    Pozdrawiam ^,^

    OdpowiedzUsuń
  9. Osobiscie to moje ulubione drzewko. Naprawde przydatne. Pogralam chwile bez niego i trudniej mi bylo byc szamanem bez duzego obszaru przywolywania, możliwości usuwania i zamieniania rzeczy w niewidzialne. Rowniez baloniki bylo mi latwiej przywolywac z tym drzewkiem. A gdy chcialam potrollowac to mialam owieczke :D Czokodeska pomaga poczatkujacym myszkom we wdrapywaniu sie, a lodowa pomaga na mapkach z wodą. Duzo pilek ulatwia szamowanie na mapie 69 (fajna liczba) gdzie pilki wystrzeliwuja myszy jak z armaty XD Ciężkie kule w sam raz na surva. Nie wyobrazam sobie gry bez tego drzewka.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ale da się zrobić pzeźroczyste obiekty

      Usuń
  10. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  11. Ja miałam to drzewko, tak po prostu dla SZAMANA DEMOLKI, ale jak mówiłaś szału nie ma ;c Użyłam parę razy tej umiejętności....i.....i co? jakoś tak niekoniecznie mi się przydaje ale istotnie ciężkie kowadła są super. jeśli masz totem i budujesz te jakby podstawę przydają się baardzo

    Anielmouse

    OdpowiedzUsuń
  12. za pomocą umiejętności szamana demolki niektórzy usówają elementy z mechanizmów na mapkach

    OdpowiedzUsuń
  13. za pomocą umiejętności szamana demolki niektórzy usówają elementy z mechanizmów na mapkach

    OdpowiedzUsuń
  14. Ja zawsze najpierw zbieram kilka punktów a później rozdaje na drzewkach. Zawsze "rzucę" okiem na to drzewo ale myślę sobie wtedy, że nie warto i wydaje na to środkowe (nie pamiętam jak się nazywało) :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Mechanik nie jest taki zły... jest... fajy, choć ja mam władce wiatru, bo chciałam srzydła, a teraz sobie właśie robie mechanika... i duchowego przewodnika taż, tak jednocześnie- żeby żaden nie był ostatni :3

    OdpowiedzUsuń
  16. Taki mój obrazek :3
    http://apple-fighter.deviantart.com/art/Transformice-Friends-450932286?ga_submit_new=10%253A1398801492

    OdpowiedzUsuń
  17. Ja niedługo biorę się za to drzewko bo władcę wiatru mam a duchowego przewodnika 4pkt i skończone ;p. Mój nick to Pyszczak możecie mnie spotkać na /room room często tam gram

    OdpowiedzUsuń
  18. Podziwiam że się tak dla nas poświęcasz :D ja bym nie chciała płacić 26 serków za to żeby innym pokazać :< Ale miło że pokazujesz, bo ja zaczęłam robić przewodnika duchowego ale wolę teraz władcę wiatru i chyba zapłace te 28 serków... Bo ja osobiście wszystkie punkty dałam na duży ser, bo myślałam że mi się to bardziej przyda, a z resztą miałam wtedy 5 level :> a potem na zmartwychwstanie i odblokowałam 3 linię i wtedy jak do mnie dotarło, że WW jest fajniejszym drzewkiem, nie wcisłam rozdaj ponownie tylko dałam na czyściocha :< i odblokowywało mi się tak po kolei, tyle że teraz nie mam jeszcze tych skrzydeł więc dam chyba sobie to ponowne rozdanie, bo przewodnik duchowy trochę mi po nic, albo nawet byłby po coś ale dałam na niepotrzebne mi żeczy i nie mam nic korzystnego :( ale to olewałam bo nie chciałam aż tylu serków wydawać ale jak się patrzę na ciebie, to ty przecierz wydałaś ponad 60 serków i się poświęcasz dla czytelników bloga więc chyba to nie będzie dla mnie duży ubytek te 28 serków, tylko muszę je jeszcze zebrać, bo mam tylko 8 :< Pozdrawiam cię <3 (sory za błędy, ale szybko piszę)

    OdpowiedzUsuń
  19. kłamstwo Mechanik to najlepsze drzewko i naj gracze je mają

    i masz źle napisa z deskami to drzewko przydaje sie okropnie w trybie trudny

    OdpowiedzUsuń
  20. Ale to drzewko jest przydatne na survivor.

    OdpowiedzUsuń
  21. Mechanik Jest dobry ale tylko jeśli właduje się w niego sporo pkt umiejętności, łatwo można na nim zrobić spirit jumpa bez skrzydeł dzięki szybkiego przywoływania :P

    OdpowiedzUsuń
  22. owca mi sie podoba

    OdpowiedzUsuń
  23. Dzięki :) Dowiedziałam się wreszcie,co zrobić żeby ten ,,duch'' działał , bo wtedy nie wciskałam spacji xD (oczywiście ten przyciągający duch :P)

    OdpowiedzUsuń
  24. Co to jest normalny duch bo nie zajarzyłam ? I jak by co mam 52 lv zaraszać osoby w moim "wieku"

    OdpowiedzUsuń
  25. używam duchowy przewodnik i władce wiatru Miderwa teraz inwestuje punkty w chmurę

    OdpowiedzUsuń
  26. Ja kocham transfor! Mam duchowego przewodnika, a teraz robię władcę wiatru. Jak skończę zabieram się za mechanika. Chociaż racja, niezbyt przydatne drzewko. Ale I must have ciężkie kule, sztuczki z balonami, szaman demona i szkoli wzrok!!!!

    OdpowiedzUsuń
  27. Ja wkrotce sie zabiore za to drzewko, bo chce miec owce, sokoli wzrok, szamana demolke, iluzjoniste itp.

    OdpowiedzUsuń
  28. Mi też to drzewko nieprzypada do gustu i zgadzam się z Elffką, że sokoli wzrok, iluzjonista i sham demolka to przydatne um.

    OdpowiedzUsuń
  29. Kiedy opiszecie nowe drzewka- to fioletowe i to inne? Nie znam ich nazw ;3 Na TFM mam już 79 lvl xDDD

    OdpowiedzUsuń
  30. Mechanik jest dobry na divine. :)


    Legixok

    OdpowiedzUsuń
  31. SUPER HACK DO TRANSFORMICE ----> http://freehackpl.com/transformice-hack/

    OdpowiedzUsuń
  32. nie spam tym i tak to nie dziala ;---;

    OdpowiedzUsuń