____________________________________________________________

Blogger Tips and TricksLatest Tips For BloggersBlogger Tricks

środa, 12 lutego 2014

Edytor map Transformice - Jak robić drzwiczki do chatek plemiennych?


Cześć myszki! W dzisiejszej notce pokaże wam jak tworzyć dwa rodzaje drzwiczek do pokoi, które na pewno przydadzą się wam przy tworzeniu mapek plemiennych :

_____________________________
Drzwi na zawias
_____________________________

1.Urządziliśmy pokój i zabieramy się za tworzenie drzwi:

2.Potrzebne będą nam dwa grunty "drewno" i czerwony gwóźdź:


3. Bierzemy pierwszą deskę - chcemy aby była pionowa, 
więc zmieniamy kąt nachylenia na 90, wygląda to tak:

Deskę mocujemy tak, aby zakryła część wyjścia.
Jej długość jest dowolna - byleby myszka była w stanie pod nią przejść ;)

4.Bierzemy drugą deskę i włączamy opcję "ruchome podłoże"oraz wyłączamy kolizję z podłożami.
Chcemy aby była pionowa więc dodatkowo ustawiamy kąt nachylenia na 90.
Wygląda to tak:

Ustawiamy deskę tak, aby zakryła wejście i nachodziła na tą deskę wyżej, tak aby na powierzchni zaznaczonej na zielono były nałożone na siebie obie deski:
Uwaga- jeśli deski nie będą na siebie nachodzić w tej zielonej powierzchni, mechanizm nie będzie działał.

5.Z zakładki "obiekty szamana" wybieramy czerwony gwóźdź i wstawiamy go w miejsce, w którym nachodzą na siebie obie deski:

Gotowe!


_____________________________
Drzwi na zamek
_____________________________

1.Zaczynamy tworzenie drzwiczek od tak wyglądającego wejścia:

2.Potrzebne nam będą dwa grunty "drewno" i czerwony gwóźdź:


3.Bierzemy pierwszą deskę i zmieniamy jej właściwości - 
włączamy opcję "ruchome podłoże" i ustawiamy kąt nachylenia na 90 aby była pionowa:

Trzeba ustawić odpowiednią długość pierwszej deski, musi znajdować się w miejscu, takim jak na obrazku, ale nie może się stykać z podłogą i z tą deską co jest nad nią :
Uwaga - brak tej przestrzeni spowoduje, że cały mechanizm nie będzie działał.


4.Teraz zabieramy się za drugą deskę - powinna mieć długość taką samą jak pierwsza deska.
Zmieniamy jej właściwości - włączamy opcję "ruchome podłoże":

Ustawiamy ją tak, aby z pierwszą deską utworzyła literkę "L". 
Obie deski muszą na siebie nachodzić w powierzchni zaznaczonej na zielono:
Uwaga - jeśli deski nieodpowiednio połączycie mechanizm nie będzie dział.

5.Z zakładki "obiekty szamana" wybieramy czerwony gwóźdź i wstawiamy go w miejsce, w którym nachodzą na siebie obie deski:

Gotowe!




40 komentarzy:

  1. Dziękuję:) A jak się wylogować z gry? Ja przedtem po prostu wyłączałam grę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mamy dwie możliwości - odświeżyć kartę z grą bądź ja całkowicie wyłączyć ;)

      Usuń
    2. Fajny poradnik, wszystko dokładnie napisane, a ja się przedtem męczyłam jak głupia xD
      A co do pytania powyżej; można jeszcze kliknąć 'home' po lewej :3
      ( ale nwm, czy to nie działa przypadkiem tylko w necie)
      Polishjulia

      Usuń
    3. Dzięki:)

      Usuń
    4. SUPER HACK DO TRANFORMICE - http://freehackpl.com/transformice-hack/

      Usuń
  2. Hey, bardzo przydatny poradnik :) Teraz to wiem xD
    Pozdrawiam Nysia

    OdpowiedzUsuń
  3. Co do 1. - mechanizm jak najbardziej działa, jeśli deski na siebie nie nachodzą. Wychodzi wtedy po protu deska dyndająca na gwoździu ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Hej :) Piszę w sprawie Toplisty. Myślę, że powinnaś ją zaktualizować - kilka blogów nie istnieje. Poza tym można by przesunąć ciut niżej blogi na których są posty z np. maja... Taka sugestia :> A wyżej podsunąć kilka najpopularniejszych, np. blog Mesmery i Znajomej jest na dobrej pozycji bo autorki tam piszą.

    OdpowiedzUsuń
  5. u mnie nie ma ruchomego podłoża

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U każdego jest, po prostu jest to nie możliwe, że nie ma tej opcji ... na pewno wzięłaś deskę z gruntów a nie z obiektów szamana?

      Usuń
  6. Dzięki Tobie już umiem zrobić drzwi, a wcześniej się męczyłam jak głupia. :D Dziękuję! :)

    OdpowiedzUsuń
  7. ale jak włanczam edytor to mi nie wyskakuje, że np. mogę pochylić deskę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Najpierw wybierasz przedmiot, a potem klikasz "wybierz obiekt" tam jak już masz to klikasz na jakiś przedmiot i masz

      Usuń
  8. A jak zrobić gwóźdź? po prostu nacisnąć ,,b" ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wchodzisz w obiekty szamana i wybierasz gwudździ

      Usuń
  9. aaaa co zrobić żeby były takie drzwi co się zamyka od góry a otwiera od dołu? I żeby od razu nie opadały

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. nwm w wielu mapkach to widzę a kiedy próbuje takie zrobić to od razu mi opadają no!

      Usuń
  10. najlepsze form na świecie :)

    OdpowiedzUsuń
  11. u mnie nie ma ruchmego podłoza

    OdpowiedzUsuń
  12. Hej. Skorzystałam z twoich "instrukcji" i są bardzo przydatne.

    OdpowiedzUsuń
  13. mam pytaanko... jakby co elffka pisaliśmy kiedyś... ja to krulowamsp...
    mam pytanie czy mogę być adminem... ale dopiero za pół roku...

    OdpowiedzUsuń
  14. wielkie dzięki :) akurat chciałam zrobić drzwi, bo robiłam chatkę plemienną na micemassive :)

    OdpowiedzUsuń
  15. ja byłam w edydosze i nie wiem jak wejść w opcje - uchylenia itm. :'C

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wybierasz przedmiot, wybierasz obiekt i klikasz na przedmiot

      Usuń
  16. Mam takie dwa pytanka.. Jak zrobić balkon?? Albo taką kule która wisi i się na nią wskakuje??

    OdpowiedzUsuń
  17. ja mam pytanko jak się robi takie fotele które sąkolorowe i się nan ie wskakuje? :3

    OdpowiedzUsuń
  18. Bardzo Ci dziękuje za ten post. Wcześniej nie wiedziałam nawet jak zrobić te drzwiczki numer 1, chociaż teraz wydają się banalnie proste. Próbowałam obu rodzaji i bardzo sprytny mechanizm... ;D Jeszcze raz dzięki! Pozdrawia...
    Pszczolkaxd

    OdpowiedzUsuń
  19. Wszystko super, ale jak wejść w ten edytor?!

    OdpowiedzUsuń
  20. Jestes super dokladnie wszystko napisane.... Naprawde dzieki wielkie przydalo mi sie do zrobienia mapki plemiennej

    OdpowiedzUsuń
  21. Aha ja też mam transformice można mnie znaleźć pod nickiem Izabelleta

    OdpowiedzUsuń
  22. a ja mam problem nie mogę ani ani własnie ustawiać kontu nachylenia oraz zmieniania kolorów np.kanapy dlaczego mi się tak dzieję?

    OdpowiedzUsuń